-----------------------------------------
Please use US Postal Express Mail
-----------------------------------------
-----------------------------------------
Prime Ministre
-----------------------------------------
-----------------------------------------
-----------------------------------------
-----------------------------------------
 

 

Welcoming message from

the Consul General
                               

 

 

أعزائي المواطنون و أصدقائي الأعزاء،

        يسرني، بمناسبة تعييني قنصل عام، أن أتقدم لكل واحد منكم بأحر التحيات، وأنتهز هذه الفرصة لأؤكد لكم أنه لشرف لي وتحدي سأعمل على رفعه من أجل خدمة الجالية الجزائرية المتواجدة في منطقة مترامية الأطراف تشمل 44 ولاية أمريكية.  

        وأنه من واجبي أن أحرص على أن تقدم القنصلية خدماتها بقدر كبير من المهنية و التفاني والكفاءة والشفافية، ولكي تكون بمثابة همزة وصل بين المواطنين الجزائريين والوطن الأم وتمكنهم من المساهمة في بناء وتطويرالبلاد. كما سأسعى لأجعل من القنصلية العامة وموقعها الألكتروني نافذة لتوطيد علاقات الصداقة والتعاون مع الأصدقاء الأمريكيين.

وإنني أتطلع للقائكم والتفاعل مع الجمعيات التي تمثلكم، من خلال تبادل الزيارات. وسأجعل من مثل هذه اللقاءات منبرا للتفاعل والإستماع لانشغالاتكم، وأرجوا منكم ألا تترددوا لأتصال بنا من أجل الإعراب عن اهتماماتكم وتقديم ما ترونه مناسبا من اقتراحات.

       وكما تعلمون فإن الأجل النهائي لتحويل جوزات السفر سيكون في 23 نوفمبر 2015، وباعتبارها مسألة في غاية الأهمية، سنواصل بخطى ثابتة لإنجاحها خلال الأشهر المقبلة. وأغتنم هذه الفرصة لأناشد جميع المواطنين الذين لم يتخذوا الإجراءات الأولية والذين قدموا ملفات ناقصة أن يتصلوا بمصالحنا لوضع اللمسات الأخيرة لتسجيلهم. هذا ما يمكن الإنطلاق في عملية المحطة المنتقلة.

وأخيرا أود أن أشيد بسلفي، القنصل العام السابق، السيد سيدي عابد عن كل ما قام به منذ افتتاح القنصلية العامة بنيويورك عام 2011. هذا العمل لم يكن يتحقق لولا جهود كل موظفي القنصلية واستقبالهم الحار لكم لتلبية جميع احتياجاتكم.

        أتمنى لكم التوفيق.

صبرية بوقدوم
القنصل العام للجزائر بنيويورك

 

 

Dear compatriots and friends

I have the pleasure to extend to each of you my warmest greetings on the occasion of my appointment as a new Consul General of Algeria.

It is a privilege for me and a challenge to fulfill this mission that covers such a large and diverse district which includes 44 states in America.

My duty is to ensure that the Consulate General provides consular services with utmost efficiency and transparency and serve as a bridge between Algerian citizens and motherland enabling them to follow and contribute to the Algerian development. It is our aspiration also that the Consulate General and the Consulate website serve as a window to promote friendly relations of cooperation with our American friends.

I am looking forward to meeting as many of you as well as associations that represent you through exchanges and visits. This site allows us to interact. Do not hesitate to contact us to let us know your concerns and suggestions.

As you may know the conversion of passports before the deadline of 23 November 2015, is an important operation that will continue at a steady pace in the coming months. I take this opportunity to appeal to all those who have not taken this step and those whose records are not complete to finalize their data collection process. This procedure determines the move of the mobile station.

Last but not least, I pay tribute to my predecessor M. Sidi Abed for the work done since the opening of the Consulate General in New York in 2011. This work was made possible through the efforts within the Consulate by all staff to reserve a warm welcome and ensure an efficient service to meet your needs.

I wish you all the best.

Sabria Boukadoum  
Consul General of Algeria in New York

 

 
 
      
 
     

 

You are visitor N°
web counter

Monday February 27th, 2017

All applicants for Algerian visa residing within our constituency...
read more...

Insurance for repatriation of remains of algerian nationals
deceased abroad...
read more...



read more...

Visit Algeria

List of Algerian Associations in USA

To enable the Consulate General to add Assocaitons to this list, applicants can submit their requests , including their contact details, by email to:

consular@algeria-cgny.org

 

Emission spéciale sur Canal Algérie
Inauguration of the Consulate General of Algeria in New York